Zima se pomalu hlásí o slovo a Technické služby Zlín už jsou v plné pohotovosti. Sklad plný posypové soli, připravené sypače i pracovníci ve službě – to vše znamená jediné: město je připravené i na pořádnou sněhovou nadílku.
„Na nic nečekáme. Technika je připravena a zásoby posypového materiálu jsou doplněné,“ říká šéf zimní údržby Jan Rozsypal a dodává: „I pár centimetrů sněhu umí potrápit. Proto se snažíme být vždy o krok napřed.“
Zásoby a pohotovost
• Posypová sůl: 1 640 tun
• Posypová drť (2–4 mm): 259,2 tuny
• Ekogrit – ekologický posyp: 105,01 tuny
Od 1. listopadu do 31. března platí stálá zimní pohotovost. Jakmile začnou padat první vločky, vyráží do terénu stroje i pracovníci. V terénu pomáhá také 439 kontejnerů s posypovým materiálem, rozmístěných po celém městě.
Úkolem zimní údržby je zajistit zmírňování závad ve sjízdnosti a schůdnosti na komunikacích vzniklých povětrnostními situacemi a jejich důsledky.
Jak to funguje v praxi
Silnice i chodníky jsou rozdělené podle důležitosti – od hlavních tahů po menší uličky.
• Komunikace I. pořadí musí být sjízdné do 4 hodin,
• II. pořadí do 12 hodin,
• u III. pořadí se údržba provádí po ošetření důležitějších úseků, nejpozději však do 48 hodin.
Podobný režim platí i pro chodníky – ty nejdůležitější musí být bezpečné do 12 hodin.
Pokud někde zjistíte problém, můžete ho nahlásit přímo na zimní pohotovost – na tel. 770 199 909 nebo napsat na zima@tszlin.cz. Aktuální informace najdete také na https://www.tszlin.cz/pozemni-komunikace/zimni-udrzba/operacni-plan. Doporučujeme rovněž sledovat aktuální výstražné informace na webu Českého hydrometeorologického ústavu: https://www.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/om/vystrahy/index.html.
Zima nás nezaskočí
V Technických službách Zlín sledujeme doslova každou vločku – máme vlastní meteostanice i pokročilý předpovědní systém, díky kterým víme o změnách počasí dřív, než dopadne první sníh. Jsme v pohotovosti a připraveni okamžitě vyjet, jakmile se počasí zhorší.
Zároveň prosíme všechny občany o trpělivost a ohleduplnost. Při zimní údržbě se musí každý přizpůsobit podmínkám a chápat priority – nejdříve jdou na řadu hlavní tahy a trasy MHD, pak teprve vedlejší ulice.